4 Şubat 2015 Çarşamba

Hugo Boss Mülakat

   Tekrardan selam,

Şimdi de 2 gün önce görüşmeye gittiğim Hugo Boss ile ilgili bir kaç şey yazmak istiyorum. Bilmyeneler için öncelikle biraz bahsedeyim. Hugo Boss 4 ülkede fabrikaları bulunan, ünlü alman giyim firması. Türkiyede İzmir ege serbest bölgesinde fabrikası bulunuyor ve türkiyede 6 tane mağazası  var. Parfümleride meşhurdur. Özellikle hugo boss classic her 10 kişiden 5 bunu kullanmıştır lisede.

   Geçen yıl staj yapmak isteyip de başvurularını kaçırdığım için yapamadım. İstememin sebebini biraz yukarıda bahsettim. Firma hakkında daha fazla bilgi isteyenler araştırsınlar arkadaşlar neden istediğim anlaşılır sadece şunu söyleyebilirim staj için güzel bir tecrübe olur. Ayrıca zorunlu staj gibi bir beklentileri yok... Yani bal diyorum kaymak diyorum.

   Genelde stajyer ilanlarını aralık ayında veriyorlar ya da kasım sonu gibi olabilir tam olarak hatırlamıyorum şimdi. Staj ilanlarını kariyer.net'ten veriyorlar. Aralık ayında başvurmama rağmen dönemleri çok uzun zaman aldı. Kendileri kariyer.net üzerindeki cv'mi inceleyip uygun bulup görüşmek istemişler. Hay hay dedim görüşelim.

  Ege serbest bölgeye varınca aradığınızda serbest bölge içindeki ringleri beklemeyin direkt firmayı arayın. Araba gönderiyorlar. Bir de bir şoför sürüyordu ki adam her gece yatmadan önce taşıyıcı izliyor sanki.

   Vardığınızda sizi bekleme salonuna alıyorlar ve diğer adaylarla birlikte isminizin okunmasını bekliyorsunuz. Geçen yıl mülakat aşamasında uygun bulunmayıp bu yıl tekrar çağrılan arkadaşlar var. Duyduğuma göre stres mülakatlarını sıkça uygulamışlar. Bu yüzden çağrılıp da üstünüze gelinirse bilin ki test ediliyorsunuz. Terslemeyin ama ezdirmeyin de kendinizi. Her şey dozunda güzel.

   İsmim okunup girdiğimde genç bir ik'cı arkadaşımız elinde kariyer.netten aldığı cv ile beni karşıladı. Genel olarak güler yüzlüydü yani öyle stres mülakatı yoktu. İlk olarak bana CV' ni anlat işte dedi. Ben de anlattım genel olarak lise, üniversite, etkinlik falan filan işte klasik. Ayırt edici olarak şu soruları tercih etti:
   Neden Kamu ya da denetim sektörü değil de özel bir sektörde çalışmayı düşünüyorsun?
   Günümüzde en karlı yatırım aracı sence hangisi? (Cv'mdeki eğitimlerden dolayı genelde soruyorlar bu sorular bana)
   Kendini gelecekte nerede görüyorsun?
   İyi bir yönetici nasıl olur?
   Geçmiş staj deneyimlerinden neler öğrendin? Bunlar seni nasıl geliştirdi?

Genel olarak sizi tanımaya kararlı olup olmadığınıza bakıyorlar bir de işte kurum kültürüne uyumlu olup olmadığınıza bakıyorlar. Kendiniz olun gerisi geliyor zaten. Bundaki sonra teşekkür etti sevgili ik'cı arakdaş ve sana dönüş yapacağız mutlaka dedi. Bu arada unutmadan: Olumlu olumsuz tüm dönüşlerini kariyer.net üzerinden yapıyorlar bilginize.
  Bir sonraki yazıda görüşmek üzere

Edit: Son gelen haberle mülakat olumlu değerlendirilmiş. Staj yapmaya  hak kazanmışım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder