4 Şubat 2015 Çarşamba

Garanti Talent Camp Mülakat Tecrübesi

       Arkadaşlar herkese merhaba,

Yeni açmış olduğum bu blog vatana millete İİBF ve benzeri tüm fakülte öğrencilerine hayırlı olsun. Amacım hem staj, mülakat, deneyim tarzı tecrübelerimi aktarmak hem de aynı zamanda bir İİBF öğrencisi kendini nasıl geliştirebilir tartışması yapmak. Bugün girmiş olduğum Garanti Bankası'nın düzenlemiş olduğu sözlü mülakat üzerine deneyimimi aktarmak istiyorum hem de süreç hakkında bilgilendirme olmuş olur.  Bu ilk yayınım olduğu için şimdiden kusurum olursa affola..

 Erasmus sırasında Garanti Bankası'nın staj programını şans eseri görüm yenibiris.com'un facebookta geçtiği bir reklamla. Ben de başvurma kararı aldım. Bankacılık bazı iibf öğrencileri için büyük bir avantaj bazıları içinse adım atılmaması gereken bir hezeyan. Ben yeni bir sektör görmek, tabiri caiz ise mutfakta olmak için staja başvurayım dedim. Staj vesaire falan hep garantinin kendi kariyer sitesinde yapılıyor. Staj başvurusunu yaparken bir de Talent Camp için ilanı gördüm ve ona da başvurmak istedim. Nitekim her ikisi içinde olumlu olduğunu video mülakatına çağrıldığım mesajı geldi.

   Her ikisi içinde video mülakat soruları tipik sorular: Çalışmak istemediğiniz kişilerle çalıştığınız oldu mu anlatınız? Bir proje hakkında fikir ayrılığına düştüğünüz bir durumu anlatın falan filan... İsteyenler için örnek mülakat sorularını yayınlayan siteler var. Oraya bakabilirsiniz fikir verir.

   Sonuç olarak her ikisinden de olumlu cevap aldım ve görüşmeye çağrıldım. Ancak staj görüşmem benim Fransa'da olduğum tarihe geldiği için katılamadım. Burada ilginç bir olay var: Garanti bankasına ulaşabileceğiniz mail atabileceğiniz bir yol yok! Evet, Türkiyenin büyük bankalarından olan garanti bankasının genel müdürlüğüne ulaşmak için tek ama tek yol sadece fax! Ben de arkadaşa rica ettim benim için bir fax  gönder diye, tamam dedi. Söyleyeceklerini attım kendisine o da gönderdi hemen. Sonuç olarak sağolsunlar hemen ertesi sabah geri dönüş yapıldı ve bununla beni yeniden kazandılar.

   Talent Camp için ayrıca bir mail gönderildi. Mailde belli bir tarihe kadar gönderdikleri formu doldurmamızı istiyorlar ve mülakat yer ve saatini veriyorlar. Formda doğum tarihin okuduğun lise, üniversite, ortalama, aktiviteler, kulüpler, çalışmak istediğin sektörler, hangi departmanlar falan fistan var. Fotoğrafınızı formdaki yere ekleyip gönderiyorsunuz.

 Talent Camp mülakatına bugün girmiş bulunuyorum. Mülakatı yapan hanımefendi gayet güler yüzlü ve sıcak. (tabi ik tuzağı değilse). Genel olarak göndermiş olduğunuz form üstünden sohbet havasında gidiyor. Neler yaptın; neden seçtin, sana ne kattı gibi tipik sorular. Şimdi asıl sorular yani fark yaratacağınız sorular:
    Neden Talent Camp'a katılmayı istiyorsun?
    Neden bankacılık sektörü?
    (İlgi duyduğunuz departman) ne iş yapar nasıl çalışır biliyor musun?
    Güncel ekonomik hakkında düşüncen ve 2015 için beklentin nedir? (bu bana bölümüm için sorulmuş olabilir yine de hazırlıklı olun siz.)

Güzelce geçirmiş olduk bu şekilde bir yarım saati. Genel olarak başarılı gidiyordu ki... Benim teftiş kurulunu istediğim ön plana çıkınca, hemen tokat gibi bir cevap geldi: Bu etkinlik teftiş kurulu için değil daha çok management trainee' adaylarını keşfetmek için. Eğer ilgin varsa bu anlamda seni değerlendirebiliriz ama öteki türlü seni buna dahil edemem. Evet siz de siz olun bunu kulağınıza küpe edin. Ben bilmiyordum gerçekten öğrenmiş oldum maa mülakat sırasında öğrenmek ne kadar hoş siz sevgili okurlarımın takdiri.

Son olarak Talent Camp'ın ne zaman olacağı hakkında bilgiler verdi ve olumsuz adaylara şubat ayının sonuna kadar mail ile; olumlu adaylara ise mart ayından başlayarak telefon ile haber vereceklerini söylediler ve karşılıklı teşekkür ile vedalaşıldı gitti. Haydi hayırlı olsun.

Not: Cevap gelince buraya editleyeceğim.

Au Revoir...


Edit:

  Arkadaşlar şimdi daha önce demiş olduğum üzere Talent Camp izlenimlerimi paylaşacağım. Anlayacağınız üzere talent camp başvurum onylandı ve 20-22 ağustos 2015 tarihlerinde düzenlenen talent camp'a katıldım. Öncelikle şunu söylemem lazım ki dolu dolu 3 gün geçiriyorsunuz. Hem eğlence hem kendini geliştirme hepsi bir arada. Daha ne olsun!

  Kampın ilk günü otelin kapısında karşılayan garanti bankası Talent Camp ekibinden içinde oda anahtarımız ve sweat'lerimiz olan sırt çantalarımızı alıp yemekte buluşmak üzere sözleştik. Daha sonra bir saatlik yemek faslından sonra herkes ana salona indi. Güzel bir sunum ve açılış töreninin ardından "Bankacılığı Tanıyalım" eğitimiyle hem küçük bir vaka çalışması yaptık hem çok keyifli bir sunum dinledik hem de bir takım çalışmasıyla eğlendik. Bundan sonra başlayan söz söyleme sanatının pratikleri eğitimi de ona keza çok keyifli ve öğretici oldu. Akşam yapılan eğlenceli aktiviteylede hem birbirimizi tanıdık hem de kaynaştık. Bunun dışında iki vaka çalışması yapıldı. Bunlardan biri şubesiz bankacılık ve diğeri de kitle bankacılığı ile ilgiliydi. Grup arkadaşlarınızla müthiş bir beyin fırtınası yapmanız ve hızlı olmanız lazım çünkü süre pek yeterli olmuyor. Çünkü bu vaka çalışmasını sunuma döküp etkili bir sunum yapmanız bekleniyor.

   İnsan kaynaklarının da orada olması ve içten davranışları ortamı cidden neşeyle doldurdu. Onlarla yaptığımız soru cevap bölümü çok faydalı oldu hepimize. Sağ olsunlar sıkılmadan sorularımızı yanıtladılar 1.5 saat boyunca.

  Talent Camp teoriyi pratiğe dönüştürdüğünüz hem eğlendiğiniz hem de geliştiğiniz bir kamp. Eğlence demişken talent camp'da olan bir takım oyunu çalışması var ki gerçekten takım olmak ne demek hissettiğiniz bir çalışma.

  Burası önemli: Talent Camp boyunca 8 kişilik bir ekibiniz ve ekip başı bir koçunuz oluyor. Hepsi mt programında olan enerjik süper insanlar. Her sorunuzu sıkılmadan yanıtlıyorlar ve yol gösteriyorlar. Eğlenmesini de çok iyi biliyorlar :)

    Sonuç olarak talent camp'dan sonra aklımızda aldığımız eğitimler, yaptığımız çalışmalar, eğlendiğimiz güzel anlar ve güzel dostlar kaldı. Son gün hüzünlü anlar yaşandı giderken zaten 3 günde o kadar benimsemişiz birbirimizi.

   Umarım siz de seçilme şansınız yakalar ve kendinizi gösterirsiniz. Teoriyi pratiğe dönüştürdüğünüz ve hayatı anlamlandırdığınız güzel anlarınız olsun...

Hoşça kalın...


34 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba.Dün staj programı için dönüş yaptılar maille.Video ile soru sorulacakmış.Sorular dediğin şekilde mi gelir yani tek tip mi sorarlar.heyecanlıyım doğru cevaplandırmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Ayşe Canan,

    Öncelikle 2 kere T. Garanti Bankasının video mülakatına girmiş biri olarak ilk söyleyeceğim şey fazla heyecanlanmana gerek yok. Sordukları soruların doğru ya da bir cevabı da yok. Çünkü sorular senin yetkinliklerini ölçen sorular. Mesela takım çalışmasına mı yoksa bireysel çalışmaya mı yatkınsın? Herhangi bir sorun karşılaştığın zaman nasıl çözüm bulursun ya da tepkin ne olur tarzı sorular. En azından benim girdiğim video mülakatlarında gelen sorular bu şekildeydi. Ben yine aynı şekilde geleceğini düşünüyorum. Asıl bilgi soruları karşılıklı mülakatlarda geliyor.
    Bana da talent camp'a gitmeme rağmen yine bir staj linki geldi. Ben de yapıp göndereceğim video mülakatı. Aklına bir şey takılırsa yine sor elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım :)
    Şimdiden başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Geçen sene 1.sınıftayken bir İnşaat firmasında İk alanında gönüllü stajyerlik yapmıştım.Buradayken aylık belirli bir miktar ücret aldım.Garantili Kariyer staj programı sürecinde siz bir ücret aldınız mı? Bu arada ben 2. sınıf olarak bu stajı yapacağım.

      Sil
    3. Bölümünü bilmiyorum ama 1.sınıfta staj yapman çok güzel. Şimdi 2. sınıf olduğuna göre sen şube stajında değerlendirilmek isteneceksin diye düşünüyorum. 3. ve 4. sınıflar genel müdürlükte değerlendiriliyor. Yine de İK departmanı bu yıl farklı bir uygulamaya gitmişse bilmiyorum onu. Bunun dışında ben staj yapamadım maalesef çünkü ya talent camp'a katılanlar staja çağrılmıyor talent camp'a katılamayıp da staja katılabileceklerin hakkı yenmemesi için. Stajlarında herhangi bir ücret ödenmiyor. Haftanın 3 günü staja gidiyorsun 5 hafta sürüyor staj. Yalnız şubede ik ile ilgili bir bölüm yok bu yüzden neden bankacılık düşünüyorsun ve şubede hangi bölümler var ve neler yapılır sorularının cevabını hazırlamalısın bence.

      Sil
  4. Merhaba benim de bir sorum olucak mülakar sonunda hangi şubeye başvuru yapmak istediğim soruldu anladığım kadarıyla başvuru sadece seçilen şubeye gidiyor ve oraya başvuran diğer ögrencilerle rekabet halinde oluyoruz eğer başvurduğum şubeden red alırsam başka bir şubeye başvurma şansım olucak mı?

    YanıtlaSil
  5. Güneykan merhaba,
    Açıkçası şube stajlarında tam bir bilgim yok ve bu yüzden seni yanlış yönlendirmek istemem. Ancak yine buradan tanıştığım bir arkadaşımla yazışırken şube stajı sürecini anlattı. Dediğine göre istediği staj şubesini mülakatta söylemiş daha sonraki günlerde istediği şube de stajyer talebinin olmadığını söylemişler. Yani başka bir şubeye başvurabilirain gibi açık bir kapı bırakmamışlar. Bu sene farklı bir uygulama da yapabilirler ama bu da aklında olsun ona göre önlemini al. Umarım istediğin kurumda stajını gerçekleştirirsin.

    YanıtlaSil
  6. bende bu konudan muzdaripim. bana en yakın olan şubeyi yazdım sadece oysa ki araçla ulaşımını sağlayabileceğim başka bir şubeleride vardı tabii kabul ediyorlarsa.. gerçi video aşamasını geçebileceğimi sanmıyorum çünkü ilk soruyu cevaplayamadım baya en iyi konuşmayı yapana kadar çekimi yenilemeyi düşünüyordum meğer iki hakkımız varmış :)))) körlük anıma geldi heralde o yazının yazdığı sayfa o.O :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım iyi bir konuşma yapmışsındır o zaman :) o arkadaşım da evine yakın yeri seçmiş senin gibi ama bu olan yine olacak diye bişey yok tabi :)

      Sil
  7. Bende aynı hatayı yaptım çünkü mailde 1 saat içinde tamamlayamazsak sorulara baştan başlayabileceğimiz yazıyodu red gelirse sonuna kadar itiraz etmeyi düşünyorum hele bi de seçtiğim şube staj almıyosa bizi bu konuda bilgilendirmeleri gerekirdi garantiden bu kadar saçma bi mülakat süreci beklemezdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim video kayıt prosedürümde öyle bişey yoktu. Bunu bildirebilirsin sonucu beklemeden. Şube olayı konusunda da mağdur olacağınızı füşünmüyorum aynı şekilde sonucu beklemekten başka çare yok

      Sil
  8. Slm arkadaşlar ben de online sınavda başarılı oldum. Bana gelen mailde iki gün içinde sana video mülakatı için bir link göndereceğiz deniliyordu ana bir hafta oldu ses çıkmadı. Neden böyle olduğuna Dair bir fikri olan varmı?

    YanıtlaSil
  9. Slm arkadaşlar ben de online sınavda başarılı oldum. Bana gelen mailde iki gün içinde sana video mülakatı için bir link göndereceğiz deniliyordu ana bir hafta oldu ses çıkmadı. Neden böyle olduğuna Dair bir fikri olan varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malum final haftası olduğu için geç yazdım kusura bakma öncelikle. :) Bunu garanti bankasına ya da yüzyüzeyiz platformuna haber vermişsindir umarım onlar mutlaka geri dönüş yaparlar.

      Sil
  10. Değerli Ayşe Canan Ersayın,
    Garantili Gelecek 1. ve 2. Sınıf Staj Programı'na yönelik değerlendirmen

    olumlu sonuçlanmıştır. Tebrik ederiz.
    Stajına ait detaylı bilgilendirmeyi aşağıda bulabilirsin.

    Staj Dönemi : 15 HAZİRAN - 24 TEMMUZ
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrik ederim. İyi ve yararlı bir dönem olacağını umuyorum garantide :)

      Sil
    2. Merhaba ayşe hanim.. surec nasil ilerledi acaba bende son snifim video mulakat yaptim dun acaba bndan snra sonuçlar ne.zmn blli olur :) sonrasinda neler oluyo

      Sil
  11. Nasıl yani benim mi onlara haber vermem gerekiyor daha detaylı bilgi verirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen hata olabiliyor platformda ki bana da mesela adana'da mülakatınız var diye mail attılar. iletişime geçince hata olduğunu anladılar. Sen de iletişime geçebilirdin ama aradan vakit geçmiş sanrım istersen yine de bir şansını dene

      Sil
  12. Nasıl yani benim mi onlara haber vermem gerekiyor daha detaylı bilgi verirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. İyi akşamlar,
    Ben de bu yaz Garanti' nin 1. ve 2. sınflar için olan staj programına katılacağım. Sizlere bir sorum olacak: "Garanti stajyerlerin sigortasını kendisi mi ödüyor yoksa okulun ödemesini mi istiyor ?"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak bilgim yok bu yüzden yardımcı olamayacağım için üzgünüm ancak zorunlu staj şart koşmuyorlar yüksek ihtimal ödeniyor olabilir. Ayrıntılı bilgi için garantinin ik departmanıyla görüşebilirsin

      Sil
  15. Merhaba arkadaşlar,
    3.sınıf Endüstri Mühendisliği bölümü öğrencisiyim ve video mülakatına girmeye hak kazandım.Mülakat sorularıyla ilgili biraz daha bilgi vermeniz mümkün mü? Ve staj tarihleri hakkında bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba ben de garantili gelecek genel yetenek sınavına kabul edildim. Mühendislik öğrencisi son sınıfım. Bu program sadece 1. Ve 2. Sınıf öğrencileri için değil mi yüzlerce CV arasından yanlış bakma ihtimallerini atlamak istemiyorum yardımcı olabilecek olan varsa sevinirim teşekkürler .

    YanıtlaSil
  17. İki video mülakatta ingilizce mi oldu ,?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faruk sen bu dönem mi başvuru yaptın, maillerde İngilizce mülakat olacak diyordu,

      Sil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Merhabaa, Ben video mülakatı geçtim skype mülakatı yapılacak haftaya. Soruları azçok okudum yukarda ama tavsiyen var mı şu tarz cevaplar verebilirsin şöyle yapabilirsin gibi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve merhaba, skype mülakati talent camp icin mi yoksa garantili gelecek staj programi icin mi yapacaksin?

      Sil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil